بررسی و دانلود تحقیق نفوذ سم به بدن

بررسی و دانلود تحقیق نفوذ سم به بدن دارای نکات کلیدی تحقیق, نفوذ, سم, به, بدن

نفوذ سم به بدن
راههای آلودگی بدن انسان به مواد شیمیائی و سموم چگونه است؟
انسانها در زندگی خود دائم در معرض مواد شیمیائی طبیعی و مصنوعی هستند. خیلی از این مواد برای انسان مفید و تعدادی نیزمی تواند زندگی آنها را با خطر مواجهه و سلامت ایشان راتهدید نماید. راههای زیادی برای آلودگی به مواد شیمیائی وجود دارد.
آلودگی از طریق هوا ئی که تنفس می کنیم،. غذائی که مصرف می کنیم و مواد شیمیائی که با پوست ما در تماس است صورت می گیرد.جنین می تواند از طریق مادر در زمان آبستنی آلوده شود.تعدادی آلودگیهای شیمیائی می تواند از بدن مادر و از راه شیر به بچه منتقل شود.سموم مشخصی می توانند در چربی بدن ماهی و حیوانات ذخیره وبیش از آنجه که در طبیعت موجود است تغلیظ و به زنجیره غذائی وارد شود. این مواد می توانند به مدت طولانی در بدن ذخیره گردند. مواد شیمیائی دیگری می توانند در بدن شکسته و دفع گردند . و یا می توانند به متابولیت های خطرناک دیگری تبدیل شوند .برخی دیگر بوسیله آنزیمها فعال شده و به مواد سرطانزا تبدیل می گردند.برخی نیز ممکن است که به فاکتورهای ضد سرطان تبدیل گردند.
اثرات خطرناك سم ها بر سلامت انسان»
هرچندكنترل عامل بیماریزا ( با استفاده ازآفت كش ها) در بخش كشاورزی سودمند است ولی آفت كشها باعث ایجاد بیماری و مرگ درانسان‌ها می‌گردند،این مشكلات ناشی از شرایط مختلف تماس مستقیم و غیرمستقیم انسان با آفت‌كش‌ها می باشد.
مستعدترین افراد آنهایی هستند كه در تماس مستقیم با این چنین مواد شیمیائی‌اند كه همان كارگرانی هستند كه در بخش كشاورزی در معرض سموم آفت كش می باشند و یا اینكه در كارخانه تولید سم كار می‌كنند،كارگرانی كه سموم آفت‌كش را مخلوط،حمل یا در مزرعه بكار می‌گیرند در معرض و تماس شدید آفت‌كش‌ها قرار دارند و اولین محل تماس سم در انسان پوست می باشد، اگر همین كارگران به لباس محافظ سم در زمان استفاده از مواد شیمیایی مجهز نباشند جذب آفت‌كش‌ها از طریق پوست می تواند چشمگیر و قابل ملاحظه باشد.
به محض اینكه پوست در معرض سم قرار می گیرد ، ممكن است سم در بدن جذب یا تنها در سطح پوست باقی ب


دانلود مستقیم فایل