بررسی و دانلود پاورپوینت شوراى عالى آموزش و پرورش (12 اسلاید)

بررسی و دانلود پاورپوینت شوراى عالى آموزش و پرورش (12 اسلاید) دارای نکات کلیدی پاورپوینت شوراى عالى آموزش و پرورش (12 اسلاید),,پاورپوینت شوراى عالى آموزش و پرورش ,قانون جدید شورای عالی آموزش و پرورش ؟ ,وظایف مهم شورای عالی آموزش و پرورش ؟ ,برخی از ویژگی‌های مهم شورا ؟

پاورپوینت شوراى عالى آموزش و پرورش (12 اسلاید)
مباحث:
تاریخچه؟
قانون جدید شورای عالی آموزش و پرورش ؟
وظایف مهم شورای عالی آموزش و پرورش ؟
برخی از ویژگی‌های مهم شورا ؟
اعضاء شورا ؟
منبع

تاریخچه؟
پس از تصويب قانون تفکيک وزارت فرهنگ به وزارتخانه‌هاى فرهنگ و هنر، آموزش و پرورش و سازمان اوقاف در سال ۱۳۴۳ ش وظايف شوراى عالى فرهنگ نيز بين سه شورا با عنوان‌هاى شوراى عالى آموزش و پرورش، شوراى عالى فرهنگ و هنر و شوراى عالى اوقاف تقسيم شد.

در شهريور ۱۳۴۵ قانون جديد تشکيل شوراى عالى آموزش و پرورش، مشتمل بر ۹ ماده و ۵ تبصره، از تصويب مجلس گذشت و اولين جلسهٔ رسمى اين شورا در سال ۱۳۴۷ به رياست وزير آموزش و پرورش وقت تشکيل شد. اعضاء اين شورا يازده نفر بودند؛ وظايف و اختيارات متعدد شورا بيشتر به امور آموزش و پرورش پيش‌دانشگاهى مربوط مى‌شد. جلسات اين شورا تا سال ۱۳۵۵ برقرار بود و به‌دلايل مختلف، مانند وجود شوراهاى متعدد در وزارت علوم و آموزش عالى و فرهنگ و هنر و ناهماهنگى‌هاى مختلف در تصميم‌گيري، اشتغال بسيار اعضاء شورا و درنتيجه کاهش عملکرد شورا، عملاً فعاليت آن متوقف شد و اين دورهٔ فترت تا هشتم مهر ۱۳۵۸ ادامه يافت.

قانون جديد شوراى عالى آموزش و پرورش
….
….
….
….
….


دانلود مستقیم فایل