بررسی و دانلود تحقیق آسيب هاي ورزشي (Sport injuries)

بررسی و دانلود تحقیق آسيب هاي ورزشي (Sport injuries) دارای نکات کلیدی تحقیق آسيب هاي ورزشي (Sport injuries),تحقیق آسيب هاي ورزشي

تحقیق آسيب هاي ورزشي (Sport injuries)
آسيب هاي ورزشي
آسيبهاي ورزشي، آسيبهايي است كه در اثر فعاليتهاي ورزشي و يا عوارض و عواقب آن به وجود مي‏آيد و معمولا به دو گروه بزرگ حاد و مزمن تقسيم بندي مي‏شوند. آسيبهاي حاد، آسيبهايي هستند كه به صورت ناگهاني به وجود مي‏آيند و يا هنگام مراجعه به پزشك از بروز آن كمتر از دو هفته گذشته باشد. اما آسيبهاي مزمن، آسيبهايي هستند كه به مرور زمان به وجود آمده‏اند و يا آسيبهاي حاد بوده‏اند كه هنگام مراجعه به پزشك از زمان بروز آن بيشتر از دوهفته گذشته باشد.
از آسيبهاي حاد مي‏توان به شكستگيها، در رفتگيها، بريدگيها و سوختگيها اشاره كرد و از آسيبهاي مزمن، مي‏توان به آرنج تنيس بازان و زانوي دوندگان اشاره كرد. از طرف ديگر فرض كنيد يك ورزشكار دچار پيچ خوردگي مچ پا شده ولي براي درمان اصولي آن اقدامي نكرده و پس از دو هفته با درد مچ پا به پزشك مراجعه نموده است، اين آسيب در ابتدا از نوع حاد بوده ولي به علت عدم درمان و گذشت زمان به يك آسيب مزمن تبديل شده است.
علل اصلی ايجاد صدمات ورزشی چيست؟
عدم آمادگی بدنی،گرم نکردن بدن پيش از شروع فعاليت ورزشی،استفاده از تکنيک های نادرست و نيز ماهيت خود رشته ورزشی از جمله دلايل ايجاد آسيب های ورزشی هستند.


دانلود مستقیم فایل