بررسی و دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (طراحی آموزشی، هدفهای آموزشی دارای نکات کلیدی خلاصه روانشناسی پرورشی نوین,پاورپوینت روان شناسی پرورشی,علی اکبر سیف,ppt روانشناسی پرورشی نوین,pdf روانشناسی پرورشی نوین,طراحی آموزشی, هدفهای آموزشی, ,آمادگی برای یادگیری,فصل پانزدهم 15
پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (طراحی آموزشی، هدفهای آموزشی، و آمادگی برای یادگیری) نوشته علی اکبر سیف در قالب pptx و در حجم 38 اسلاید:
بخشی از متن:
تعریف و اهمیت طراحی آموزشی
طراحی آموزشی با طراحی آموزش را می توان به عنوان انتخاب، تولید، و برنامه ریزی فعالیتهایی که به یادگیرندگان در یادگیری کمک می کند تعریف کرد. گروهی از صاحب نظران به جای طراحی آموزشی از اصطلاح برنامه ریزی آموزشی استفاده می کنند و آنها را کمابیش معادل به کار می برند.
از جمله فتسکو و مککلور (۲۰۰۵) گفته اند زمانی که شما، به عنوان معلم، برای درسهای روزانه، واحدهای درسی (چند درس بر روی هم)، و برنامه های آموزشی برای دانش آموزان خود برنامه ریزی می کنید درگیر فرایند طراحی آموزشی هستید‘‘.
کروکشانک، جنکین، و متکالف (۲۰۰۶) برنامه ریزی آموزشی را به صورت زیر تعریف کرده اند: ‘فرایندی که توسط آن معلم تصمیم می گیرد که (۱) چه چیزی را آموزش بدهد، (۲) چگونه آن را آموزش بدهد، و (۳) چگونه تعیین کند که دانش آموزان در یادگیری موفق بوده و از آن راضی اند‘‘.