بررسی و دانلود تحقیق اطلاعات متا UPML

بررسی و دانلود تحقیق اطلاعات متا UPML دارای نکات کلیدی تحقیق, اطلاعات, متاUPML, تحقیق اطلاعات متا UPML

اطلاعات متاUPML
چكيده
روش هاي حل مسأله، طرح هاي قابل مصرف مجدد و عوامل اجراي بخش علي و معلولي سفيهاي علمي را فراهم مي كند. در زمينهIBPOW، مرحله اول ما زبان توصيف روش حل مسأله يكسان (UPML) را توسعه داديم و به توصيف و عملكرد چنين طرح‌‌ها و عواملي براي ساده تر شدن مصرف نيمه اتومات و پذيرش آنها كمك كرديم. اين گزارش بيانگر دومين توجه هستي شناسي- متارUPML است. همچنين سينكت‌هاي شبكه UPMLو ارزيابي روش هاي احتمالي براي ارائه زبان مناسب مدل سازي و تغييرات هستي شناسي،oll به عنوان يك اصل پايه درUPML را فراهم مي كند.
1- مقدمه
هدف پروژهIBPOW توسعه واسطه هاي هوشي است كه توانايي تشكيل سيستم هاي علمي را از عوامل قابل مصرف در شبكه گسترده جهاني دارند.IBPOW، تحقيقي در زمينه پايگاه هاي اطلاعاتي متفاوت، تكنولوژي شبكه و عملكرد داخلي آن با تكنولوژي سيستم علمي با نام هستي شناسي و روش هاي حل مسأله انجام داده است. سيستم هاي علمي، سيستم هاي كامپيوتري هستند كه به بررسي مسائل پيچيده، با كمك علم پرداخته‌اند. ممكن است علم و دانش توسط انسان ها يا به شكل اتومات و با استفاده از تكنيك هاي آموزشي، مقايسه اي و استقرايي كسب شود. دانش، عمدتاً اخباري است به جاي اين كه با استفاده از لگاريتم هاي پيچيده رمزگذاري شود و از اين لگاريتم هاي مربوط جهت حل مسائل با كمك اين دانش استفاده مي شود. عليرغم اهميت آشكار و دانش مربوط به پويايي فرايند حل مسأله،KBSها معمولاً اين دانش را ناديده مي گيرند. Clorag سال1983، چندين مثال ارائه كرد كه مهندسين علوم مختلف اساساً دانش كنترلي را با قوانين منظم توليد و اجراي اين قوانين به همراه موتور فعال عمومي و ارائه رفتارهاي فعال مورد نظر كدگذاري كرده اند. آشكار ساختن اين دانش و منظور كردن آن به عنوان بخشي مهمي از دانشك كلي در سيستم علمي، دليل منطقي است كه روش هاي حل مسأله را ايجاد مي كند.
روش هاي حل مسأله به بهبود كيفيت موتورهاي فعال عمومي مربوطه جهت ايجاد امكان كنترل بيشتر فرايند علي و معلولي پرداخته اند تا فرايند ي عملي سازند. روش‌هاي حل مسأله، اين دانش كنترلي را به شكلي مستقل از اصل كاربرد آن توصيف كرده و قابليت مصرف مجدد آن را در زمينه ها و كاربردهاي مختلف فراهم كرده اند. PSM ها، عملكرد علي و معلوليKBS را در برخي امور فرعي و فعاليت هاي مربوط به ان كه مرتبط با تأثيرات علمي است، خنثي مي كنند. چندين كتابخانه در مورد روش هاي حل مسأله ايجاد شده و برخي زبان هاي مخصوص روش حل مسأله نيز پيشنهاد شده و طبقه بندي آنها از علائم غيرعادي تا زبان هاي مدل سازي عادي صورت گرفته است.
از نقطه نظر فنيPSM ها شكل خاصي از طرح هاي نرم افزاري مي باشند: طرح هاي نرم افزاري براي توصيف بخش علي و معلوليKBS ها وUPML را در اولين مرحله پروژه IBROW توسعه داديم.UPML زبان توصيف طرح و مخصوص نوعي سيستم هاي ويژه است كه عوامل و تنظيم كننده‌هايي را براي اتصال عوامل فراهم مي كند. (البته تحت شرايط خاص طراحي). به علاوه دستور العمل هاي طراحي، روش هايي براي توسعه سيستم تهيه شده از عوامل و تنظيم كننده هايي كه با محدوديت ها مطابقت دارند، فراهم مي كند. ساختار اصليUPML در شكل1 نشان داده شده است.UPML، 4 عامل اصلي علمي را تعريف مي كند:
كار،PSM مدل اصلي و هستي شناسي از عوامل هستي شناسي با سه عامل ديگر استفاده شده تا جهان مربوط به آنها را تعريف كنند كه با پيكان هاي سياه از كادرOntology در شكل مشخص شده است. هر عامل براي فعاليت در متن خاصي تغيير مي يابد به طوري كه تنظيم كننده ها آن را منظم مي كنند. تنظيم كننده هاي پل مانند روابط بين كار،PSM مدل اصلي را كنترل مي كند. سه نوع پل درUPML وجود دارد: پل اصلي كار، پل اصليPSM و پل كارPSM. در شكل اين روابط با پيكان هاي سياه رنگ نشان داده شده و پل ها نيز روي اين پيكان ها قرار گرفته اند. ساختارUPML توسطfensel سال1999 توصيف شده است.


دانلود مستقیم فایل