بررسی و دانلود تحقیق در مورد سیستم های شهری

بررسی و دانلود تحقیق در مورد سیستم های شهری دارای نکات کلیدی تحقیق در مورد سیستم های شهری,حلقه‌اي داخلي:,محاسن سيستم حلقه‌اي داخلي:,معايب سيستم حلقه‌اي داخلي,حلقه‌اي خارجي:,,محاسن سيستم حلقه‌اي خارجي:

تحقیق در مورد سیستم های شهری
حلقوي:
با روند توسعه اين فرم مجتمعهاي شهري
فواصل شبكه‌هاي اصلي و منشعب شده از مركز زياد مي‌شود و لازم است جهت ارتباط اين شبكه‌ها، در نقاط مختلف، آنها را توسط رينگهاي متوالي حلقوي به يكديگر متصل كرد. به منظور جلوگيري از ترددهاي بي‌مورد وسايط نقليه به مركز شهر و همچنين حركت وسايط نقليه در دور مركز شهر در صورتي كه شبكه ارتباط‌دهنده بصورت يك يا چند رينگ تمامي اين شبكه‌ها را يكديگر متصل سازد سيستم ارتباط شهري به صورت حلقوي در
حلقه‌اي داخلي:

محاسن سيستم حلقه‌اي داخلي:

– اگر موقعيت در دره قرار گرفته باشد، جمع‌آوري آبهاي سطحي و هدايت فاضلاب بسهولت امكان‌پذير است.
– در مركز محدوده دسترسي سواره وجود نداشته و اختصاص به عابر پياده دارد.
– ارتباط مناسب مناطق مسكوني خارج از حلقه با مناطق اطراف خود.
– تردد وسائط نقليه غير محلي در خيابانهاي فرعي وجود ندارد.
– شرايط مناسب براي وسائط حمل و نقل عمومي (اتوبوسراني)، مناطق دو سمت حلقه تحت پوشش قرار خواهند داشت.
معايب سيستم حلقه‌اي داخلي:
– شبكه دسترسي پياده مناطق مسكوني خارج از حلقه داخلي (خيابان جمع و پخش‌كننده)، براي رسيدن به بخش مركزي بايد حلقه داخلي را قطع نمايد. حلقه داخلي با تردد سنگين خود عاملي براي ايجاد خطر جهت عابرين مي‌گردد.
– مزاحمت و آلودگي‌هاي ناشي از تردد وسائط نقليه (دود، گاز، صوت) براي زمينهاي مجاور خيابان جمع و پخش كننده وجود خواهد داشت.
– وجود بار ترافيك سنگين در چهارراهها و تقاطع‌هاي بخش مركزي.
– فاصله كم تقاطعها در خيابان جمع و پخش كننده (حلقه داخلي) باعث راهبندان خواهد شد.
– احتمال تردد وسائط نقليه افراد غير محلي در خيابان جمع و پخش كننده (حلقه داخلي)، چنانچه حلقه داخلي از دو طرف به خيابان اصلي (غيرمحلي) اتصال داشته باشد.

حلقه‌اي خارجي:

محاسن سيستم حلقه‌اي خارجي:

– موقعيت راس تپه،‌ جمع‌آوري آبهاي سطحي و هدايت فاضلاب را بسهولت امكان‌پذير مي‌كند
– تردد وسائط نقليه غير محلي در خيابانهاي فرعي وجود نخواهد داشت.
– موقعيت مناسب جمع و پخش كننده (حلقه خارجي)، كه داراي تردد نسبتاً سنگيني است در مرز محدوده.
– دسترسي به مركز محدوده توسط شبكه ارتباطي پياده (بدون آنكه توسط شبكه سواره قطع گردد).
– جداسازي نسبتاًُ مطلوب شبكه ارتباطي سواره و پياده.
– زيادي تقاطعها سه راهي بجاي چهارراه.
معايب سيستم حلقه‌اي داخلي:
– جداشدن مناطق مسكوني داخل حلقه،‌ توسط خيابان جمع و پخش كننده (حلقه خارجي) از مناطق اطراف.
– طولاني شدن سفرها با وسيله نقليه در ترددهاي محلي.
– مزاحمت و آلودگي ناشي از وسائط نقليه (گاز، دود، گرد و غبار و سر و صدا)، براي زمينهاي مجاور خيابان جمع و پخش كننده.
– وجود شرايط نامناسب براي وسائط نقليه حمل و نقل عمومي (اتوبوسراني) به جهت پوشش يك طرفه منطقه.
– اقتصادي نبودن اين سيستم نسبت به سيستمهاي ديگر.
– احتمال تردد وسائط نقليه افراد غيرمحلي در خيابان جمع و پخش كننده (حلقه خارجي)، چنانچه حلقه از دو طرف به خيابان اصلي غير محلي اتصال داشته باشد.


دانلود مستقیم فایل