بررسی و دانلود مقاله مهارت تصمیم‌گیری

بررسی و دانلود مقاله مهارت تصمیم‌گیری دارای نکات کلیدی مقاله مهارت تصمیم‌گیری,تصمیم‌گیری یک مهارت است,مراحل گرفتن تصمیمات آگاهانه

بخشی از متن:
مهارت تصمیم‌گیری
تصمیم‌گیری یک مهارت است. فکر کردن به آنچه باید انجام داد. یک مهارت است. یادگیری انتخاب خوب یک مهارت است. برخی کودکان به‌طور شمی این مهارت‌ها را فرا می‌گیرند، اما بیشتر کودکان نیاز به کمک دارند. خانواده بر این فرآیند تأثیر می‌گذارد.
کودکان کوچکتر تجربه تصمیم‌گیری را از خانواده‌شان کسب می‌کنند. این فرآیند با شروع تولد آغاز می‌گردد. یادگیری چگونگی آرام شدن، استفاده از پستانک، انگشت دست و پا پتو راهی است که نوزاد ترجیحات خود را نشان داده و اولین تصمیمات خود را نشان می‌دهد. کودکان کوچک دوست‌ داشتن و دوست نداشتن‌های خود را از زمان تولد نشان می‌دهند.
اولین وظیفه پدر یا مادر زیر نظر گرفتن کودک از نزدیک است که این به معنای تحت نظر بودن او از زمان تولدش می‌باشد. در هنگام تولد، کودکان قادر هستند که انواع ”بوها“ رد انتخاب کنند (ترجیح خود را نشان دهند) و یا پوشش روی پوستشان را نیز انتخاب می‌کنند (احساس نرمی و زبری) شما به‌عنوان پدر یا مادر توانائی شناخت فرزندتان را بهتر از هر کس دیگر در جهان دارید.
مراحل گرفتن تصمیمات آگاهانه و برنامه‌ریزی در خانواده رخ می‌دهد. در ابتدا، این گزینش‌ها در مورد چگونگی نگهداری کودک، کجا قرار دادن او، نوع غذا، اسباب‌بازی‌ها، کتاب و پزشک کودک می‌باشند.
پدر و مادر، مسئول تصمیم‌گیری‌ها با توجه به سلامتی کودک، امنیت و فراهم بودن شرایط آسوده‌خاطر بودن او در زمان کودکی می‌باشند. آنها همچنین مسئول دادن فرصت‌هائی به کودک هستند تا مناسب با سنش در زندگی روزانه تصمیماتی بگیرد. تحقیقات بر ارزش تأثیر خانواده حتی در سال‌های نوجوانی صفحه می‌گذارند. تصمیمات آنها نشان می‌دهد که هنوز والدین بسیار مهم می‌باشند. تصمیم‌گیری‌های موفقیت‌آمیز زمانی آغاز می‌شود که کودک بسیار کوچک است.


دانلود مستقیم فایل