بررسی و دانلود پروژه کامل در بررسی جهانگردی و هتلداری

بررسی و دانلود پروژه کامل در بررسی جهانگردی و هتلداری دارای نکات کلیدی هتل داری,هتلداری,جهانگردی و هتل داری,هتل داری و جهانگردی,دانلود مقاله در مورد جهانگردی و هتل داری,بررسی ای جامع جهانگردی و هتل داری ,تحقیق در مورد جهانگردی و هتل داری ,تحقیقی در مورد جهانگردی و هتلداری

امكانات ارتباطي كه دوران معاصر و كنوني در اختيار انسان قرار مي‌دهد امكان جا به جا شدن شمار قابل ملاحظه اي انسان را در پهنه نسبتا وسيعي ممكن كرده است و حركت واقعي جهانگردي، جهانگردي توده اي و گروهي به سوي كشف افق‌هاي دور دست خصوصا افق هايي كه داراي فرهنگ و عاد فرهنگي اصيل و كهن مي‌باشند از مدتها قبل شكل گرفته و اكنون در حال گسترش مي‌باشد. اگر جابجايي جمعيت را در درون كشورها به اين مسئله بيفزاييم اهميت مسافرت بعنوان يك نياز طبيعي، روحي، رواني، اجتماعي و … از هر نظر بيشتر روشن خواهد شد. زماني گردشگري معناي واقعي خود را خواهد يافت كه علاوه بر تسهيل شرايط انجام آن در فضايي مطلوب اتفاق افتد.
در بسياري از كشورها از جمله كشور ما پديده مسافرت كردن در حال گسترش مي‌باشد و توسعه آن نيز ضرورت دارد به دلايل مختلف از جمله جاذبه‌هاي متنوع و متفاوت در بسياري زمينه امكان گسترش فعاليت توريستي چه داخلي و چه خارجي وجود دارد و هتل به عنوان يكي از مجموعه فضاهاي توريستي اقامتي، فراغتي، اجتماعي، فرهنگي و … اقتصادي با توجه به جلوه‌هاي متعدد و متنوع آن به عنوان زمينه طراحي معماري مورد توجه و مطالعه قرار گرفته است.
نكات مطرح شده حكايت از نگرشي جديد در زمينه فوق دارد به نگرشي كه حاصل دوره‌هاي جديد حركت توريسم جمعي و گروهي است يعني جامعه اي كنجكاو، پرسشگر، آنسوي نگرد رو به پيش كه علاوه بر طرح مسائل مختلف و توجه به آنها محيط زيست خود را نيز مطرح مي‌كند.

بيان مسئله
با گسترش و توسعه سمع و خارق العاده وسايل و امكانات حمل و نقل هتل داري و هتل به صنعتي واقعي تبديل گرديد به طريقي كه هتل به صورت هر محصول صنعتي ديگري توليد مي‌شود، يقينا هتل و هتل داري مي‌بايد سود آوري مورد انتظار و متعارف سرمايه گذار را تامين كند، اما هتل داراي وجود ديگري نيز هست بسيار و متنوع و شگرف زيرا فضايي است كه مانند ديگر فضاها به شيوه خاص خود انسان- جمعي انسان- را به صورت فردي و گروهي مورد خطاب قرار مي‌دهد جمعي كه فرد فرد آن داراي ويژگي‌هاي خاص خود بوده و نبايد در قالبي از پيش فرض شده و قرارداده شود. بنابراين ميهمان خانه، هتل، هتل آپارتمان، زائرسرا، مسافرخانه، متل، فضاي اقامت موقت و … بخشي از فضاي اجتماعي است كه در آن برخوردهاي اجتماعي بايد ممكن گردد و از اين منظر هتل بخشي از فضاي برخورد اجتماعي و گاه آميزش با فضاي فرهنگي است كه بايد از اهداف صرفا تجاري فراتر رود.


دانلود مستقیم فایل