بررسی و دانلود مختصری بر آموزش و پرورش خیارگلخانه ای

بررسی و دانلود مختصری بر آموزش و پرورش خیارگلخانه ای دارای نکات کلیدی خیار گلخانه ای ,آموزش و پرورش خیارگلخانه ای ,تحقیقی در مورد آموزش و پرورش خیارگلخانه ای ,مختصری در موردآموزش و پرورش خیارگلخانه ای ,بررسی آموزش و پرورش خیارگلخانه ای ,پرورش خیا گلخانه ای ,تولید خیار گلخانه ای

آموزش پرورش خیار گلخانه ای(درختی)
اسکلت بخشی از گلخانه است که پوشش پلاستیکی یا شیشه ای را نگه میدارد. اسکلت گلخانه باید محکم و سبک بود و در عین حال ارزان و با دوام باشد و تا حد امکان سایه کمتری داشته باشد. در حال حاضر اسکلت گلاخنه را بیشتر با آهن گالوانیزه و یا آلومینیم می سازند و در بعضی موارد از چوب هم استفاده میشود که هم ارزانتر است و هم ساخت آن آسانتر است، ولی این اسکلتها زود می پوسند و در ضمن برای استحکام بیشتر باید از قطعات چوبی ضخیمتری استفاده کرد که این امر سبب کاهش نفوذ نور آفتاب بداخل گلخانه می گردد.
در حال حاضر دو نوع گلخانه رواج دارد:
1- گلخانه دو طرفه 2- گلخانه کوآنست
در گلخانه های دو طرفه دیوارهای جانبی عمودی هستند و سقف آنها حالت مثلثی دارد. در گلخانه کوآنست از کمانهای لوله ای یا چوبی (بیشتر لوله های فولادی) استفاده می شود در این روش کمانها را که دارای قوسی حدود 180° هستند بموازات هم و بفواصل مشخص (1.5-3.5 m) در زمین فرو می کنند و کمانها بوسیله تیرهای افقی که در امتداد طولی گلخانه قرار دارند بهم اتصال می یابند و مستحکم می شوند.


دانلود مستقیم فایل