بررسی و دانلود شناخت استان لرستان و ویژگی های آن

بررسی و دانلود شناخت استان لرستان و ویژگی های آن دارای نکات کلیدی استان لرستان,ویژگی های استان لرستان,استان لرستان و ویژگی های آن,بررسی استان لرستان,تحقیقی در مورد استان لرستان و ویژگی های آن,دانلود مقاله,استان لرستان

استان لرستان سرزميني زيبا با آب و هواي دلپذير و محصوردركوههاي مرتفع و صعب العبور است كه بين 46درجه و51دقيقه تا 50 درجه و22 دقيقه عرض شمالي درسلسله جبال زاگرس مياني واقع شده است. اين استان از شمال به استانهاي مركزي و همدان ,از شرق به استان اصفهان ,از جنوب شرقي به چهار محال وبختياري ,از جنوب به استان خوزستان و از غرب به استان كرمانشاه و ايلام محدود است.
استان لرستان با مساحت 28064 كيلومتر مربع در غرب كشور پهناور ايران واقع و7/1 درصد مساحت كشور را به خود اختصاص داده است . اين استان با بيش از 1600000 نفر جمعيت 6/2 درصد جمعيت كشور را دارا مي باشد . بنابراين استان لرستان از حيث مساحت و نيز جمعيت رتبه چهاردهم را بين استانهاي كشور حائز گرديده است.
اشترانكوه با 4150 متر ارتفاع بلندترين نقطه استان لرستان است.پست ترين نقطه در جنوبي ترين استان واقع شده و ارتفاع آن از سطح دريا 500 متر است .
بر اساس آخرين تقسيمات كشوري استان لرستان، داراي ٩ شهرستان،12 شهر، 25 بخش، 81 دهستان و 2842 آبادي داراي سكنه بوده ومركز سياسي واداري آن شهر خرم آباد است .


دانلود مستقیم فایل