بررسی و دانلود تعریف ومعرفی کوتاه هندبال

بررسی و دانلود تعریف ومعرفی کوتاه هندبال دارای نکات کلیدی تعریف, ومعرفی, هندبال

تعریف ومعرفی هندبال :
برای تعریف این ورزش کافی است نوعی بازی بسکتبال را در نظر آوریم که توپ با سرعتی بیش از حدّ معمول در حدود دروازه ها در جریان باشد وبازیکنها با حرارت وجدیت بیشتری سعی کنندبه جای شوت به حلقه ،از پشت یک محوطه ی 6 متری که محوطه ی دروازبان است،توپ را در دروازه ای که از نظر ابعاد تقریباً نصف دروازه فوتبال است وارد نمایند ویک امتیاز کسب کنند.
مشخصات ومزیتهای آن :
هندبال بسیاری از ویژگیهای ورزشهای اساسی مثل دو میدانی وهمچنین نکته های فنّی بیشتر ورزشهای دسته جمعی را داراست ،بنابراین نه تنها به عنوان یک ورزش دسته جمعی جالب ، بدان پرداخته می شود بلکه همراه با ورزشهای دیگر
برای تمرین وکسب بعضی آمادگیهای جسمانی نظیر سرعت ،
چابکی ،استقامت ،مهارت ،دقت ،قدرتوهماهمنگی بین اعصاب وعضله ها مورداستفاده قرار می گیرد .
عامل دیگری که باعث ایجاد لذت واشتیاق دربازیکنان هندبال می شود این است که دستها که وسیله ی حساس وطبیعی بشر است ،در این بازی وظیفه ی اساسی را بر عهده دارد وبیشتر وقت ها بازیکن با تنوع شوت ها واستفاده ازتاکتیکهای عاقلانه ،لذت موفقیت را در شوت به دروازه احساس می کند . سرعتی که لازمه ی موفقیت در بازی هندبال است باعث می شود که بازیکن دارای سرعت عکس العمل بسیاری باشد واز استعداد فریب دادن حریف در هنگام مقابله ،بخوبی آگاه باشد .
بر خلاف ورزشهایی که در آنها با توپ بازی می شود هندبال ،چه در حمله وچه در دفاع ،یک ورزش شدید وخشن محسوب می شود ونوع تکنیک وزیبایی همراه با شجاعت وقدرت که در این ورزش به کار گرفته می شود ،هندبال را ورزشی پر از حرکت وانرژی جلوه گر می سازد. از دیگر مزیتهای هندبال کم هزینه بودن آن است ،زیرا می توان در زمینهای فوتبال وسالن های ورزشی فقط با داشتن یک توپ ودو دروازه به این بازی مفرّح پرداخت .از نظر آموزشی هندبال نیز دارای مزیتهای دیگری چون سهولت فهمواصالت ریشه وتنوع خصوصیات وتقویت صفاتی از قبیل جنبش وتحرک بدنی وتقویت فکروبویژه تقویت روحیه اجتماعی وصفا وصمیمیت وسجایای اخلاقی است.
با همگانی ویکسان شدن مقررات هندبال در چند سال اخیر ،اشکالات مربوط به مبتدیان بسیار کاهش یافته وبرای بازیکنان خوب امکانات بسیاری ازنظر تکنیک وتاکتیک ایجاد
شده است .


دانلود مستقیم فایل