بررسی و دانلود تاريخچه فوتسال و قوانین آن

بررسی و دانلود تاريخچه فوتسال و قوانین آن دارای نکات کلیدی تاريخچه, فوتسال, تاريخچه فوتسال

تاريخچه فوتسال :
تاريخچه فوتسال بر سال 1930 در مونته ويدئوئي بر ميگردد. زمانيکه جان کارلوس سرياني يک پنجم زمين فوتبال را برای مسابقات انجمن فوتبال جوانان آمریکا انتخاب کرد. بازي در زمين بسکتبال بطوریکه زمين سر پوشيده و بدون استفاده از ديوارهاي کناري برگزار شد .
واژه فوتسال یک کلمه بین المللی است که برای این نوع بازی بکار می رود که واژه Foot يا Soccer از کلمه اي اسپانيايي سالن مشتق شده است.
بازي فوتسال در یک پنجم زمين فوتبال انجام ميگيرد زماني که سرياني فوتسال را ابداع کرد به سرعت محبوبیت شديدي ميان کشورهای آمریکاي جنوبي به ويژه برزیل کسب کرد. مهارتهاي اين ورزش توسط بازيکنان مشهور برزيلي چون پله، زيکو، سوکتراس و بتود در زمين فوتبال پيشرفت کردند و ساير فوق ستاره هاي برزيلي مهارتهاي بازي فوتسال را گسترش دادند .
در حالي که برزيل به عنوان کانون فوتسال جهان به فعاليتش ادامه داد فوتسال زير نظر فيفا در تمام جهان از اروپا تا آمريکاي شمالي، مرکزي ، درياي کارئيب و آمريکاي جنوبي ، آفريقا، آسيا و اقيانوسيه گسترش يافت .
اولين مسابقات جام جهاني فوتسال در سال 1982 در سائو پائولوي برزيل برگزار شد که برزيل اول شد در دومين دوره مسابقات در سال 1985 اسپانيا دو باره برزيل قهرمان شد و در سومين جام در سال 1988 استراليا ، قهرماني به پاراگوئه رسيد .
فيفا بر پائي اين مسابقات را مستقيماً از سال 1989 به عهده گرفت که در سال 1989 در هلند و 1992 در هنک کنگ سومين دوره در سال 1996 در اسپانيا و چهارمين دوره مسابقات در سال 2000 در گواتمالا برگزار شد.

مقدمه:
در گام اول،موفقيت فوق العاده سومين مسابقات فوتسال جهاني فيفا كه در سال 1996 در اسپانيا برگزار شد، سند گويايي از پيشرفت عظيم اين ورزش بود،كه در چند سال گذشته به وجود آمده است و سند مشخصي از محبوبيت غير قابل انكار و استعداد فوق العاده زياد آينده آن مي باشد. و اين،استعدادي است كه اكثرا علاقه بيشتري را نسبت به گذشته در بين فدراسيون هاي ملي چها رمين مسابقات فوتسال قهرماني جهان ايجاد كرده است .
چاپ جديد قوانين فوتسال ، انعكاسي از تعهد پيگير فيفا به اين رشته از بازي مي باشد.اصلاحات آنها،
سبك و الگويي را شامل مي شود كه براي انجام مسئوليت اساسي مان در تضمين توسعه فوتسال از طريق رقابت جوانمردانه،بازي جذاب ، سلامت جسماني شركت كنندگان(بازيكنان)و تماشاگران به طور مساوي طراحي شده اند.اينها برخي از عوامل كليدي هستند كه مرا بر آن داشت كه نسبت به احساس تعهد اعضاي فعلي كميته فوتسال و همجنين كساني كه در گذشته به فوتسال خدمت صادقانه كرده اند، نهايت تشكر صادقانه ام را ابراز دارم. تلاشهاي آنها نه تنها وسيله كسب موفقيت فعلي ابن بازي بوده،بلكه در شكل دهي آينده آن نيز موثر مي باشد. به علاوه،مشاركت ارزشمند و احساس وظيفه انجمن هاي ملي و كنفدراسيون هاي مختلف در تجهيز اين رشته به ما اعتماد فوق العاده نسبت به آينده اهداء كرده است.
من كاملا مطمئن هستم كه همه اين پيشكسوتان و سازمان ها در كنار ازار عالي كار با شور و شوق و با اميد واري،موجبات اصلاح اين قوانين را فراهم نموده اند كه به طور اجناب ناپذيري فوتسال را قادر مي كند با همه اصول حياتي جدا نشدني از ورزش،براي جامعه ما مفيد واقع شود.من احساس اطمينان مي كنم كه فوتسال براي جوانان و ورزشكاران آماتور و حرفه اي ما و براي گروه در حال افزايش تماشاچيان مشتاق يك تفريح سالم و سودمند و لذت بخش خواهد بود.

قانون اول
زمين بازي:
ابعاد زمين بازي:
زمين بازي بايد به شكل مستطيل باشد .طول خط كناري بايد از طول خط دروازه بيشتر باشد.طول زمين بازي بايد حداقل25 متر و حداكثر 42 متر وعرض زمين بايد حداقل15وحداكثر 25متر باشد.
مسابقات بين المللي:
طول زمين بازي حداقل 38 متروحداكثر42 مترو عرض آن حداقل 18مترو حداكثر 22متر باشد.
علامت گذاري زمين بازي:
زمين بازي با خطوط علامت گذاري مي شوند.خطوط،جزء مناطقي محسوب مي شود كه خط مرزي آنها است.دو خط مرزي درازتر((خطوط كناري))ودو خط كوتاه تر ((خطوط دروازه))ناميده مي شوند. تمام خطوط 8 سانتيمتر عرض دارند. زمين بازي به وسيله خط مياني به دو نيمه مساوي تقسيم مي شود.نقطه مياني زمين در وسط خط مياني علامت گذاري مي شود.دايره اي به شعاع 3 متر به دور نقطه مياني رسم مي شود.
محوطه جريمه:
محوطه جريمه در انتهاي زمين به صورت زير مشخص مي شود:
يك چهارم دايره ها،از هر تيرك عمودي دروازه به طرف بيرون و به شعاع 6 متر رسم مي گردند.يك چهارم دايره ها ،از خط دروازه تا تلاقي خطوط فرضي كه با خط دروازه زاويه قائمه مي سازند ،از بيرون تيرك عمودي دروازه رسم مي شوند.قسمت بالايي هر يك از يك چهارم دايره ها به وسيله خط16/3 متري كه موازي با خط دروازه و بين تيرك هاي عمودي دروازه مي باشد،به هم وصل مي شوند.


دانلود مستقیم فایل