بررسی و دانلود پاورپوینت فصل پنجم 5 کتاب مقدمات روانشناسی سلامت نوشته احمد علی پور ( احساس کنترل و سلامتی)

بررسی و دانلود پاورپوینت فصل پنجم 5 کتاب مقدمات روانشناسی سلامت نوشته احمد علی پور ( احساس کنترل و سلامتی) دارای نکات کلیدی کتاب مقدمات روانشناسی سلامت,احمد علی پور,پاورپوینت روانشناسی سلامت,روانشناسی سلامت,مقدمات روانشناسی ,مقدمات روان شناسی سلامت,خلاصه روان شناسی سلامت,روانشناسی سلامت احمد علی پور,ppt مقدمات روانشناسی سلامت,, احساس کنترل و سلامتی,فصل 5 پنج

پاورپوینت فصل پنجم 5  کتاب مقدمات روانشناسی سلامت نوشته احمد علی پور ( احساس کنترل و سلامتی) در قالب pptx و در حجم 22 اسلاید:

بخشی از متن:
سلامتی از متغیر های مهمی تاثیر می پذیرد. شخصیت او حمایت اجتماعی از جمله متغیرهایی هستند که بر ابتلا به بیماری‌های جسمی تاثیر می گذارند. یکی دیگر از متغیرهای مهم که بر سلامتی تأثیر مهمی می‌گذارد احساس کنترل است. در این فصل حساب کنترل فردی تعریف می شود و ارتباط آن با سلامتی و توجه به راه‌های احتمالی مورد بررسی قرار می گیرد.

مفهوم منبع کنترل
مفهوم منبع کنترل در واقع یک خصیصه شخصیت که ابتدا توسط راتر در راستای نظریه یادگیری اجتماعی مطرح شده است.
جولیان بی راتر متولد ۱۹۱۶ روانشناس برجسته دانشگاه کانه کلوت آمریکا که به دلیل نظریه یادگیری اجتماعی و طرح مفهوم منبع کنترل شهرت یافته است.
راتر منبع کنترل را اینگونه تعریف کرده است: انتظار کلی فرد از نتایج یک رویداد که یا در درون و یا فراسوی کنترل و فهم شخصی وی وجود دارد. معنای چنین تعریفی این است که افراد دارای ویژگی منبع کنترل بیرونی رویدادها را برای کنترل خود ادراک می‌کنند و نتایج و برآیند های رویداد را به شانس،بخت یا تحت کنترل دیگران نیرومند نسبت می دهند و یا معتقدند یا رویدادها به دلیل پیچیدگی زیاد محیط غیر قابل پیش بینی هستند.

*توجه*
برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

 برای دریافت دیکر فصل های کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

دانلود مستقیم فایل