بررسی و دانلود مقاله جامع محاسبات توري (Grid computing)

بررسی و دانلود مقاله جامع محاسبات توري (Grid computing) دارای نکات کلیدی مقاله جامع محاسبات توري (Grid computing), محاسبات توري (Grid computing)

ايده توزيع كار به منظور دستيابي به سرعت و به عبارت ديگر يك صرفه جويي در زمان قرن هاست كه مدنظر بوده است. تاريخ پر است از اين مثال‌‌ها – تفكر در ساخت هرم ها، چيدن كتان در كشتزار و يا يورش گردان‌هاي نظامي در جنگ كه مي‌توانند به شما ايده بدهند. اين ايده به طور طبيعي حتي پيش تر نيز وجود داشته كه كندوي عسل يك مثال بارز از آن است. بسياري از تكنيك‌هاي مدرن علمي از قبيل ميكرو آرايه‌‌ها و 98-well plate نيز كارها را براي دستيابي به سرعت، توزيع مي‌كنند. در اوايل قرن بيستم، كامپيوتر مثل شخصي بود كه كارهاي محاسباتي را كه به صورت توزيع شده نيز قابل انجام بودند، به تنهايي انجام مي‌داد (كارهايي از قبيل جدول بندي داده‌هاي سرشماري).
به طور خلاصه يك گريد عبارتست از: محاسبه توزيع شده قابل توسعه در مقابل Platform‌هاي ناهمگن چندگانه، سازمان‌‌ها و مكان ها. اصطلاح قابل توسعه يا همان Scalable، به نياز عملياتي و مديريتي منابع توزيع شده به صورت امن، برمي گردد.
همانگونه كه در شكل زير نشان داده شده است، كنترل يك گريد توسط نرم افزار Middleware، مديريت مي‌شود كه يك مجموعه استاندارد سازگار از سرويس‌هاي گريد را براي Application‌‌ها فراهم مي‌كند تا با منابع شبكه اي، محاسبه اي، اطلاعات و ذخاير داده به صورت امن تعادل داشته باشند.

بود كه Application‌‌ها توسط مهندسان و محققان، روي كلاسترهاي محاسباتي با كارايي بالا اجرا مي‌شدند.
گريدهاي امروزي مي‌توانند در سازمان‌هاي گوناگون از قبيل تحقيقات علمي، كشف داروها، تجزيه و تحليل ريسك‌هاي مالي، پيش بيني آب و هوا، طراحي، شبيه سازي، هوش تجاري و محيط‌هاي پردازش تراكنش، در سرتاسر جهان يافت شوند.
همچنين از مشخصه‌هاي معمول گريد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:
* مجازي سازي
* اشتراك گذاري منابع
* فراهم آوردن منابع پويا

1-2 مسأله گريد:
محاسبات توري بدين وسيله جدا كردن خود از محاسبات توزيعي از طريق تمركز روي اشتراك گذاري منابع، هماهنگي، قابليت مديريت و كارايي بالا، به يك عنصر مهم در صنعت كامپيوتر تبديل شده است.
تمركز روي «اشتراك گذاري منابع»، مسأله گريد ناميده مي‌شود كه مي‌تواند به عنوان مجموعه از مسايل مرتبط به هم با اشتراك گذاري منابع بين مجموعه‌اي از گروهها تعريف شود.
2-2 گريد و مفاهيم ديگر از محاسبات توزيعي:
يكي از مشخصه‌هاي اساسي گريد، توانايي آن در مجازي سازي application ها، اطلاعات و منابع ديگر IT مانند شبكه ها، سرويس دهنده‌‌ها و غيره مي‌باشد.
مجازي سازي عبارتست از يك نمايش منطقي از منابعي كه از مكان فيزيكي خود جدا شده اند. در حقيقت مجازي سازي، application‌‌ها و منابعا طلاعاتي مرتبط به زيربناي IT را مجازي سازي مي‌كند. توجه به اين نكته مهم است كه بسياري از گريدهاي امروزي، اغلب از منابع IT غيرمجازي ساخته شده اند.
همچنين گريد، از يك نوع معماري مشهور به نام معماري سرويس گرا (Service-Oriented Architecture) يا SOA براي ساختن و مديريت application‌‌ها حمايت و بهره برداري مي‌كند.
معماري سرويس گرا (SOA)، يك روش براي معماري نرم افزار جهت حمايت از كارها و سرويس‌هاي تكراري مي‌باشد.
3-2 محاسبات توري چيست؟
محاسبات توري، براي اشخاص مختلف معاني مختلفي مي‌تواند داشته باشد. يك ديدگاه كلي كه اغلب به عنوان يك مقياس براي قدرت گريدها استفاده مي‌شود جايي است كه كاربران يا لوازم الكتريكي از طريق پريزهاي ديوار به الكتريسيته دسترسي پيدا مي‌كنند بدون در نظر گرفتن اينكه الكتريسيته دقيقاً كجا و چگونه توليد مي‌شود.


دانلود مستقیم فایل