بررسی و دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب نظریه های برنامه درسی نوشته جی پی میلر (دیدگاه ماورای فردی)

بررسی و دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب نظریه های برنامه درسی نوشته جی پی میلر (دیدگاه ماورای فردی) دارای نکات کلیدی پاورپوینت فصل هشتم, کتاب نظریه های برنامه درسی, نوشته جی پی میلر, مهر محمدی ,دیدگاه ماورای فردی

پاورپوینت فصل هشتم کتاب نظریه های برنامه درسی نوشته جی پی میلر ترجمه مهر محمدی (دیدگاه ماورای فردی) در قالب pptx و در حجم 61 اسلاید:

بخشی از متن:
براهام مازلو یکی از چهره‌های برجسته روانشناسی انسان گرایانه ،در سال‌های پایانی زندگی خود توجه خود را بر استعلا قرارداد .او در سال ۱۹۶۸ اعلام کرد:《 من موج سوم روانشناسی  ،روانشناسی انسان گرایانه،را یک  حرکت انتقالی می‌ دانم به منظور کسب آمادگی برای روانشناسی برتر موج چهارم ،یعنی روانشناسی ماورای فردی یا ماورای انسانی که تمرکز آن فراتر از نیازها و علایق انسانی و هویت ،خود شکوفایی و مفهوم هایی از این قبیل است و بر جهان هستی توجه می کند.》
درحالیکه دیدگاه انسان گرایانه بر خود پنداره ی مثبت و مهارتهای میان فردی تاکید می‌کند، دیدگاه ماورای فردی تاکید خود را بر شهود و استعلا قرار داده است. فرد از طریق شهود به تفکر خلاق و ادراک کل نگر دسترسی می‌یابد. استعلام میان خود درونی و محیط اتصال برقرار می‌کند و بدین ترتیب جهان در درون  و جهان برون  وحدت می یابد.
 نمونه ای از این برنامه ها، آموزش و پرورش والدورف است که طراح آن رودولف اشتاینرمی باشد. این رویکرد به آموزش در آمریکای شمالی شهرت نسبی ای دارد،بر هنر به منزله ی بخشی جدایی ناپذیر از برنامه درسی تاکید می ورزد.

دانلود مستقیم فایل