بررسی و دانلود پاورپوینت فصل دوم کتاب روانشناسی تربیتی نوشته یوسف کریمی (رشد)

بررسی و دانلود پاورپوینت فصل دوم کتاب روانشناسی تربیتی نوشته یوسف کریمی (رشد) دارای نکات کلیدی روانشناسی تربیتی,خلاصه روانشناسی تربیتی,یوسف کریمی,پاورپوینت روانشناسی تربیتی ,روانشناسی تربیتی یوسف کریمی,خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی ,روانشناسی تربیتی pdf,ppt روانشناسی تربیتی,کتاب روانشناسی تربیتی, تعریف رشد,بالیدگی,رسش

پاورپوینت فصل دوم کتاب روانشناسی تربیتی نوشته یوسف کریمی (رشد) در قالب pptx و در حجم 50 اسلاید؛

بخشی از متن:
شاگردانی که به سطح درک انتزاعی نرسیده باشند نمی‌توانند مطلب را به خوبی بگیرند. 
برای هر کسی که دست اندر کار تعلیم و تربیت است کاملاً روشن است که آنالیز ریاضی یا هندسه تحلیلی را نمی‌توان به کودک چهار ساله آموزش داد زیرا او هنوز از نظر رشد عقلی به مرحله ای نرسیده است که بتواند مفاهیم انتزاعی ریاضی را درک کند بنابراین صاحبنظران روان شناسی تربیتی توجه به سطح رشد عقلی دانش آموزان را برای برنامه ریزان درسی و اجرا کنندگان این برنامه ها یعنی آموزگاران و پررو پرورشکاران ضروری و حتمی می داند.

 
تعریف رشد:
۱. تغییرات متوالی که در طول حیات یک جاندار روی می دهد این معنایی است که از رشد که نخستین بار به حوزه روان‌شناسی معرفی شد منظور از روانشناسی رشد در دهه های نخستین قرن بیستم مطالعه تمام گسترده حیات از تولد تا وفات بود.
2. بالیدگی(رسش). در اینجا معنی ضمنی آن است که رشد فرآیندی است زیست شناختی که عمدتاً به وسیله فعل و انفعالات ژنتیکی تعیین می شود این معنی احتمالاً قدیمی ترین تعریف از رشد است که متضمن شکوفا شدن توانایی‌ها نیز هست.

دانلود مستقیم فایل