بررسی و دانلود پاورپوینت فصل هشتم (8) کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ

بررسی و دانلود پاورپوینت فصل هشتم (8) کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ دارای نکات کلیدی پاورپوینت فصل هشتم (8) کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ,پاورپوینت کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ, ساموئل گلادینگ,کتاب خانواده درمانی,زوج درمانی, ازدواج درمانی و غنی سازی ازدواج

پاورپوینت فصل هشتم (8) کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ
زوج درمانی، ازدواج درمانی و غنی سازی ازدواج

بخشی از متن:
ازدواج پدیده ای رایج درسراسردنیاست. درایالات متحده درسال 2004 بیش از57میلیون زوج متاهل وجود داشتند(جیسون،2005،الف)و تخمین زده می شد که  حدود90 درصد افرادجامعه تا 40 سالگی خود،حداقل یک بار ازدواج می کنند (اورت،لیوینگستون و بوئن،2005).دلایل رواج ازدواج را می توان ازچند بعد ملاحظه کرد.«فرد می تواند با همسرش عمیق ترین تجربه ی صمیمیت را در زندگی پیدا کند. ازدواج می تواند به رشد شخصی و خود آگاهی فرد منجر شده و شکست در آن زخم هایی در روان فرد ایجاد کند که التیام آنها سال ها طول می کشد»(لانت وبرنت،2005،ص 321).علاوه بر این ازدواج ،هم برای مرد وهم برای زن ،سلامتی رادر ابعاد مختلف آن به ارمغان می آورد ،ازجمله می توان به سلامت هیجانی (یعنی افسردگی کمتر) احساس بهزیست بیشتر(یعنی داشتن عزت نفس)،سلامت جسمی، عمر طولانی . احساس خوشبختی اشاره کرد(مید2002).

انواع درمان های زوجین وازدواج

زوج درمانی را برحسب اینکه چه افرادی در جلسه درمان حضور پیدا می کنند ونوع رابطه آنها با یکدیگر،می توان به چند طریق تعریف کرد.یکی از راه های نگریستن به این پدیده ،مفهوم سازی آن به عنوان فرآیندی است که از طریق آن درمانگر با دو فردی که درگیر نامزدی هستند،کار می کنند.علاوه بر این زوج و زناشویی درمانی با مشاوره پیش از ازدواج تفاوت دارد.زوج درمانی را می توان فرآیندی تعریف کردکه درآن یک درمانگر روی دو نفر با هدف بهبود رابطه آنها به عنوان یک زو کار می کند. زوج هایی که روی آنها کار می شود ممکن است ازدواج کرده یا نامزد باشند وبه درجات متفاوتی به نسبت به یکدیگرتعهد داشته باشند.

ازدواج درمانی زمانی مطرح است که درمانگر روی زوج هایی کار می کند که از لحاظ قانونی ازدواج کرده وهدف از آن کمک به زوج برای بهبود رابطه آنها است.ازدواج درمانی به دلیل جنبه های قضایی آن پیچیده تر ار زوج درمانی است ،اماهردو روش گاهی اوقات ممکن است فشرده باشند.
اما مشاوره پیش از ازدواج با دو رویکرد فوق تفاوت  داشته وغبارت از فرایندی است که از طریق آن درمانگرروی زوج هایی که در شرف ازدواج هستند به منظوربهبود رابطه آنها کارمیکند.زوجهای شرکت کننده درمشاوره پیش از ازدواج با قصد قبلی ازدواج به مشاوره مراجعه میکنند. مشاوره پیش ازازدواج امروزه رواج پیدا کرده و از خدمات مشاوره ای مقبول ومحبوب به شمار می آید،زیرابرای زوج های جوانی که در دوران نامزدی خود به سر می برند یک مداخله پیشگیرانه به حساب می آید.


پاورپوینت کتاب خانواده درمانی گلندبرگ (فصل نظریه های درمانی پست مدرن)

پاورپوینت کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ خانواده درمانی راهبردنگر

پاورپوینت فصل هشتم کتاب خانواده
درمانی گلدنبرگ نظریه سیستم های خانواده بوون (رویکرد بوون)

مقاله خانواده درمانی راه حل محور و روایتی

پاورپوینت فرایند درمان در خانواده درمانی (47 اسلاید)

پاورپوینت فصل 14 چهارده کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ

پاپورینت تکنیکهای حل اختلافات خانوادگی (خانواده درمانی)

پاورپوینت حوزه های رشد نظری در خانواده درمانی (35 اسلاید)

پاورپوینت فصل 3 کتاب خانواده
درمانی ساموئل گلادینگ (کار با خانواده های متعلق به فرهنگ های گوناگون)

دانلود مستقیم فایل