دریافت پاورپوینت فصل هشتم کتاب روان شناسی یادگیری (خود گردانی در یادگیری) نوشته پروین کدیور | 31511 alis

روانشناسی یادگیری,پاورپوینت کتاب روانشناسی یادگیری,خلاصه کتاب روان شناسی یادگیری,ppt روانشناسی یادگیری,خود گردانی,خود گردانی در یادگیری,فصل هشتم,کتاب روان شناسی یادگیری پروین کدیور,روان شناسی یادگیری ,پروین کدیور,کتاب

پاورپوینت فصل هشتم کتاب روان شناسی یادگیری (خود گردانی در یادگیری) نوشته پروین کدیور در قالب pptx و در حجم 40 اسلاید: 

بخشی از متن: 
خود گردانی  
به مفاهیمی اشاره دارد که در آن فراگیر به طور نظام مند افکار ، احساسات و رفتار های خود را در دستیابی به اهداف مورد نظر هدایت می کند.
در تعریف دیگر خود گردانی بر افکار، احساسات و رفتار خود است که از طریق آن انسان بر رفتار خود نظارت می کند و با توجه به معیار های فردی در مورد آن قضاوت می کنند.
خود گردانی فعالیتی برتر و مسلط معرفی شده است که جنبه هایی چون خود گردانی در یادگیری ، خود گردانی در سلامت فردی، خود گردانی در مدیریت فشار روانی را تحت پوشش دارد.
راهبرد هایی که فراگیران خود گردان یادگیری از آن استفاده می کنند متنوع تر از راهبردهایی است که دیگران به کار می برند.
 تفاوت اصلی خود گردانی با سایر مفاهیم این است که فراگیر همواره حق انتخاب دارد و تکالیف و یادگیری طوری سازمان یافته است که وی دست کم می تواند در یکی از جنبه های آن دست به انتخاب بزند.
ارتباط خود گردانی با سایر فرایندهای شناختی
 آگاهی فراشناختی
 راهبردهای فراشناختی به کلیه تدابیر ویژه ای گفته می شود که فراگیر برای یادگیری از آنها استفاده می کند.
 عمده ترین این تدابیر عبارت است از: 
خودسنجی، تعیین هدف و برنامه ریزی، ثبت و ضبط اطلاعات، نظارت و کنترل هشیارانه بر پیشرفت خود و استفاده از محیط (مطالب درسی، کتابخانه، معلم، همکلاسان، بزرگسالان و سایر منابع). 

 

دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب روان شناسی یادگیری (خود گردانی در یادگیری) نوشته پروین کدیور

دریــــافت فایـــل