بررسی و دانلود پاورپوینت فصل پنجم 5 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی (دستگاه دیداری)

بررسی و دانلود پاورپوینت فصل پنجم 5 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی (دستگاه دیداری) دارای نکات کلیدی پاورپوینت روانشناسی فیزیولوژیک خداپناهی,کتاب روان شناسی فیزیولوژیک ,محمدکریم خدا پناهی,خلاصه روانشناسی فیزیولوژیک,پاورپوینت روان شناسی فیزیولوژیک,روانشناسی فیزیولوژیک,دستگاه دیداری, پسیكوفیزیولوژی ,دستگاه دیداری ,میدان دید یک چشمی , دو چشمی

پاورپوینت فصل پنجم 5 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی (دستگاه دیداری) در قالب pptx و در حجم 26 اسلاید: 

بخشی از متن:
دستگاه دیداری 
 پسیكوفیزیولوژی دستگاه دیداری 
هنگامی که فرد با دید یک چشمی با دو چشمی به شیء ثابت محیطی نگاه می کند، متوجه می شود که وضوح و تیزبینی شیء بستگی به فاصله آن با نقطه . دارد و به همین دلیل اطراف شیء را سایه مانند می بیند. چنانچه فرد بخواهد اطراف شیء را واضح ببیند، مجبور است نقطه تثبیت را تغییر دهد. بنابراین نقطه تثبیت یا تیزبینی هماهنگی دارد. 
میدان دید یک چشمی و دو چشمی
 وقتی یک چشم خود را با دست می پوشانید و با چشم دیگر به نقطه ثابت محیطی نگاه می کنید، آن نقطه ثابت و بخشی از محیط اطراف آن واضح به نظر میرسد که آن را میدان دید یک چشمی می نامند. چنانچه به همان نقطه با دو چشم نگاه کنید، میدان دید از هر دو طرف وسیع تر می شود. بدین ترتیب میدان دید دو چشمی به مراتب وسیع تر از میدان دید یک چشمی است، اما اندازه آن کمتر از دو برابر است؛ چرا که هر دو میدان دید یک چشمی در وسط روی هم قرار می گیرند که این منطقه پوشش دوچشمی برای دید سه بعدی اهمیت دارد.

دانلود مستقیم فایل