بررسی و دانلود پاورپوینت فصل اول 1 کتاب روان شناسی عمومی حمزه گنجی

بررسی و دانلود پاورپوینت فصل اول 1 کتاب روان شناسی عمومی حمزه گنجی دارای نکات کلیدی پاورپوینت فصل اول 1 کتاب روان شناسی عمومی حمزه گنجی ,تعریف, تاریخچه, مکتبها, رشته ها, روش های تحقیق و زمینه,کتاب روان شناسی عمومی حمزه گنجی,روان شناسی عمومی ,حمزه گنجی,خلاصه روان شناسی عمومی ,پاورپوینت روان شناسی عمومی

پاورپوینت فصل اول 1 کتاب روان شناسی عمومی حمزه گنجی (تعریف، تاریخچه، مکتبها، رشته ها، روش های تحقیق و زمینه) در قالب pptx  و در حجم 38 اسلاید:

بخشی از متن:
تعریف روانشناسی  
روانشناس کسی است که رفتار خود و دیگران را مطالعه می کند. البته روان شناس خوب کسی روان شناسی عمومی خواهد بود که ابتدا خودش را مورد مطالعه قرار دهد بعد به مطالعه دیگران بپردازد. اما روان شناس با تجربه به خوبی می داند که هر فردی با دیگران فرق دارد. یعنی می داند که افکار، علایق، انگیزشها، عواطف و تواناییهای او همانهایی نیست که دیگران دارند. روانشناس با تجربه میداند که آنچه درباره خود او صدق می کند ممکن است درباره دیگران صدق نکند. 
روان شناسی یعنی شناختن روان با شناختن ذهن. بنابراین، روان شناس کسی است که روان یا ذهن را مطالعه می کند. 
ما رفتار انسان را مطالعه  می کنیم رفتار کلمه ای است که روان شناسان برای بیان آنچه مردم انجام می دهند به کار می برند، مثلا خندیدن، بازی کردن، دویدن، متلک گفتن، شوخی کردن، مشق نوشتن، مطالعه کردن، شعر سرودن و … البته رفتار، معنای وسیعتر از اینها دارد .
با این حساب، به نظر می رسد که روان شناسی باید علم جالب و در عین حال مشکلی باشد، زیرا همه آنچه به روان شناسی مربوط می شود مستقیما قابل دیدن نیست. افکار و احساسات، مثل آب و خاک و باد و باران، قابل دیدن، لمس کردن با اندازه گرفتن نیست. روان شناس نمی تواند هوش، حافظه و شخصیت افراد را مستقيمة اندازه بگیرد. او تنها می تواند عملکردهای افراد را مشاهده کند و براساس آنها بگوید که مثلا باهوش هستند یا کم هوش، حافظه قوی دارند یا ضعیف، شخصیت بهنجار دارند یا نابهنجار و…

دانلود مستقیم فایل